Kucing gigi satu

09 January, 2010

Saya sedang sibuk vacum bila Aqil bertanya sesuatu

Aqil :  Mama ni cat kan?
Saya : ye...itu cat (tanpa memandang padanya. Aqil dah kenal cat/kucing sejak berumur setahun lebih jadi saya iyakan sajala pertanyaannya)
Aqil : Mama ini kucing kan?
Saya : Ye..kucing dengan cat tu sama..Kucing bahasa melayu, cat bahasa inggeris (masih tak pandang sebab sibuk membongkok vacum di bawah sofa)
Aqil : ala sayang..sayang cat..comella cat ni..meow..meow.
Dini : aaaaaaaaa....nya..nya..nya..nya
Saya : Aqil main dengan adik tu..
Aqil : Mamaaaa (suara makin kuat)....ini bukan cat la
Saya : kalau bukan cat ape? (baru nak pusing pandang)


Kusangkakan dia tengah menelaah buku "Noisy kitten" kesayangannya



Atau merujuk pada rancangan TV yang sedang disiarkan



Cerita putera sazlan di Astro Ceria hari ni berkisar tentang kucing
Rupa-rupanya

Aqil : Ini adikla................
Saya : MasyaAllah ..anakku

Rambut Dini yang serabai dikerjakan Aqil ala-ala usap kepala kucing..patut la Dini bunyi td




Kucing montel gigi satu milik Aqil (Dini baru ada sebatang gigi)

Pengajaran pada saya : Aqil saja nak test mama..huhuhu..lain kali bila dia bertanya sesuatu pastikan pandang. Kanak-kanak sebenarnya dambakan perhatian. Bukan dia kisah pun rumah berhabuk atau bersepah. Kehadiran mama lebih penting


KIDS GO WHERE THERE'S EXCITEMENT. THEY STAY WHERE THERE'S LOVE
ZIG ZIGLAR

0 comments: