Kad ceri Maybank Berhad

08 March, 2010

Last week sempat ke Maybank untuk buka account (orang lain dah lama ada saya je yang baru nak buka). Rasanya senang kalau ada acc maybank sebab ramai yang guna. All this while kalau beli apa-apa online and orang yang jual tu guna account maybank saya menepek kat hubby pinjam acc dia (of course me bayar cash dekat hubby huhuhu). Bukan apa rasa confident sikit sebab bila transfer dari bank yang sama terang tang-tang keluar nama penerima tu.

Tapi kali ni saya bukak acc maybank bukan sebab nak mudahkan online shopping tanpa perlu melalui parlimen@hubby . Semua ini untuk merealisasikan salah satu azam 2010. Target tahun ni nak upgrade my online shop Dini-tupperwarekiosk. Sebab tu nak kena dapatkan


Kad ceri @ debit card  Maybank


Bila dah dapat kad ni saya link kan ke my PayPal account. Maybank Debit card boleh digunakan untuk withdrawal dari PayPal. Bila dah link bermakna  sekarang dini-tupperwarekiosk boleh menerima bayaran secara kad kredit (melalui PayPal). Silalah singgah ye cuci mata. Untuk March ni ada 5% discounts untuk semua barang. Don't worry tiada cas tambahan atau cas perkhidmatan yang anda perlu bayar jika pembelian menggunakan kad kredit. Semua cas-cas tu saya sebagai merchant yang tanggung beres. PayPal juga saluran yang selamat untuk transaksi kad kredit. Siapa yang masih confused tentang PayPal boleh baca di sini .


Ada orang cakap dengan saya debit card Maybank kurang selamat sebab link terus ke saving account kita. (For me it is still ok kot sbb Maybank bukan my primary account @ bukan acc untuk gaji bulan-bulan). Kalau kad ni dicuri atau jatuh ke tangan orang lain yang tak bertanggungjawab seronok-seronok je dia joli katak gi shopping. Ye lah signature kat belakang tu sape je boleh tiru. Bila saya baca komen-komen di internet salah satu langkah keselamatan ialah tetapkan had maksima yang boleh digunakan untuk transaksi online atau kaunter. Had ini boleh ditetapkan masa kita isi borang untuk application. Lagi satu bank officer tu ingatkan saya supaya tak gunakan debit kad ni untuk isi minyak. Katanya kalau guna RM200 akan ditolak. But of course later MBB will return the money. Tapi tak ingat pulak dalam tempoh berapa lama sebab saya terlalu excited tengok pic buah ceri yang cute di kad.

MARCH SPECIAL DISCOUNTS @
Dinitupperwarekiosk sempena nama my daughter. Kalau ada rezeki dapat baby girl lagi lepas ni mama kena fikir nak bukak kiosk yang baru :)

**hayatizain : baru nak berjinak-jinak dengan perniagaan di ebay tapi banyak lagi tips yang perlu dipelajari. Minggu ini terlalu sibuk dengan meeting..vetting...marking..sampai saya pun dah naik pening. I think i need window shopping...hehehe


0 comments: