Tulis segala impian anda

20 September, 2013

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Semalam saya memunggah kotak-kotak buku lama sebab nak cari sesuatu. Membelek-belek buku semasa undergrad dulu. Banyak sungguh kenangan.

Di salah satu mukasurat terjumpa sehelai kertas yang sudah hampir kuning. Saya scan dan gunakan segala editing software supaya nampak cantik semula. Kalau tak buat macam tu nanti hilang segala catatan.

Nak tahu kertas apa??


 
Nampak macam tulisan budak-budak je kan..hihihi
 
Inilah contengan saya 10 tahun lepas (2003). Masa tu baru 22 tahun. Sem akhir tahun akhir pengajian di USM. Saya sendiri tak ingat nama program yang saya attend. Tapi yang saya ingat pada masa itu kami DIPAKSA menulis impian . Kena buat mind mapping. Short term dan long term. Short term saya masa tu adalah untuk umur 20-25 tahun. Tapi sayang tak jumpa pulak kertasnya. Yang saya jumpa kertas kedua.
 
Nampak macam simple je kan. Tapi Alhamdulillah dengan menulis impian ini ibarat doa. Bak kata pakar kita telah memprogram minda separa sedar kita untuk mendapatkan apa yang kita tulis.
 
Alhamdulillah dengan izin Allah semua impian 25-30 tahun saya tercapai. Cuma impian memiliki rumah tu mula2 macam mustahil sebab rumah di klang valley ni mahal2 sangat. Tapi tetap bersyukur kerana impian kami masih ditunaikan dan dipermudahkan walaupun banyak dugaan masa proses membeli (ENTRY TENTANG RUMAH KAMI)
 
Sekarang saya di fasa 30-35 tahun. Dua telah tercapai iaitu memulakan Phd (2012) dan memulakan bisnes (casa bonda 2012, Shaklee 2013). Masa saya tulis ni saya sendiri pun tak tahu nak bisnes apa. Main tulis je. Tapi kawan saya cakap kalau buat bisnes nanti boleh tolong ramai orang. Lepas tu boleh selalu pergi buat umrah dan haji (ni sembang budak2 namanya..Peer pressure hehehe. kawan saya ni orang Kelantan. Memang family semua buat bisness. Dia sendiri hairan kenapa boleh terlepas ambil course biotechnology huhuhu). Saya ada 3 tahun lagi untuk mencapai 3 impian lain. Moga dipermudahkan semuanya.
 
Apa yang saya nak cuba katakan di sini
 
Ambil sehelai kertas
Tulislah impian anda
Tulis sahaja walaupun anda pun tak pasti
InsyaAllah akan dipermudahkan segalanya
 
 
# Tergelak-gelak sendiri bila baca apa yang ditulis. Masa tu belum jumpa pun lagi Mr Hubby. Tapi Alhamdulillah kami berkahwin pada usia saya 25 tahun dan dikurniakan 3 anak dari tahun 2007 - 2011. Sekarang rehat dulu sekejap :)
 
 
 

0 comments: