Order from my fren

10 April, 2010








HAPPY 4th ANNIVERSARY SUHAIR AND AMALIN

Suhair thanks for ur order (Skinlogic skin care from Tupperware). Will blog about this later when kids are taking their afternoon naps.

I received call from my fren Suhair on Friday morning. He ordered Skinlogic gold  (BeautiControl Tupperware) for his wife Amalin as a present for their coming anniversary this Monday. Of course eventhough Mama ni penjual I would advised my customer bila urusan jual beli ni. I have passion in Tupperware because I love the products after 25 years using it (It's true. I used it since umur 4 tahun sbb my mom dealer) Bukan sebab semata-mata nak untung  dari jualan. I told him dgn price untuk Skinlogic ni dia boleh dapat a few good set of tupperware yang kegunaannya lebih long lasting berbanding skincare product . Skincare product habis pakai habisla. He told me her wife already joined as Tupperware member so she now has a huge collection of Tupperware.  Last 2 months she just started using Skinlogic products and found out that it suits her skin. That's the reasons Suhair wanted to get it for her wife. (ok..now I accept your reason) .

After a few minutes, he called me again and ask me prepared the gift as if the "hantaran" (waaa..I just thought nak masuk dalam gift box je and ikat reben). Berkali-kali Mama tanya dia 'Apa sikit punya pelik your request ni. Set ni  untuk anniversary ke or you nak kawin lain ni' (I'm just joking eventhough cuak jugak. Lelaki ni bukan boleh percaya.). Mama minta masa untuk bagi persetujuan. Actually I called Amalin saja sembang-sembang (or course tak cakapla pasal order Suhair). Nasib baikla si Amalin yang peramah ni buka cerita yang hari ni dia cuti sebab pergi cari hadiah untuk Suhair di Subang Parade sempena their anniversary on Monday. (ok betulla tu. Their anniversary this coming Monday).

Bila investigation dah selesai baru Mama call Suhair balik. Berterus-terang dengan dia yang Mama ni "keras tangan". Even hantaran wedding sendiri pun dulu my mom yang banyak buatkan (almost 100% actually). Tapi since dia kata takpe and percayakan Mama untuk buat kali ni (ok. I already warned you) jadi proceedla dengan order. Jadi lepas kids tidur malam tadi Mama cuba buat apa yang terdaya. Alhamdulillah dah siap seperti pic di atas. Dah email gambar pada Suhair and glad he loved it. Berkali-kali cakap thank you (may be sebab lelaki kot. Tak pandai menilai sangat..).Sebenarnya Mama lebih suka kalau hantaran dihiasi dengan fresh flower tapi malangnya di luar kemampuan nak cari fresh flower. Hujung minggu hubby sibuk dengan kelas MBA. :(

hayatizain : Saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan.




0 comments: