Birthday Aqil dan Dini (part 1)

04 April, 2010

Alhamdulillah tercapai jugak hajat nak buat birthday celebration di nurseri untuk anak-anak tahun ni. Hari Jumaat Mama ambil cuti dengan hasrat nak buat kek sendiri. Lepas kerja hari Khamis singgah Bagus Bakery di Sec 13 untuk beli barang-barang kek (almaklumlah dah lama tak baking, tak de stok kat rumah). Mama kalau masuk Bagus ni memang suka ronda-ronda cuci mata sambil berangan-angan. Seronok tengok barang-barang kat dalam tu walaupun ada setengah tu Mama tak tahu pun macam mana nak guna (I'm not an expert. Sikit-sikit tu bolehla). Dalam ronda-ronda tu sempat beli


 Ready made marzipan and alphabet cutter

Macam teringin nak bereksperimen dengan marzipan. Actually boleh je kalau nak buat sendiri. Resepi ada di sini. Tapi Mama malas sebab takut tak cukup masa.

Malam lepas kids tidur Mama kena siapkan kerja untuk di email .Terpaksa tangguh plan bakar cake malam ni Mujur celebration esok pukul 4 petang.  Sambil-sambil tu siapkan  party pack.

Party beg


Mama puas survey party beg untuk dapat harga yang murah. Ye lah setakat beg yang pastinya akan dibuang  rasanya tak berbaloi nak spend mahal-mahal. Yang penting isi dalam biar best dan menarik. Finally jumpa yang ini harganya RM2.90 untuk sepuluh. Mungkin kalau cari boleh jumpa murah lagi tapi tak larat dah nak ronda kedai time lunch break..Penat ..huhuhu.


 Cikgu nurseri cakap total students dalam 40 tapi buat lebih sikit 46

hayatizain : mulai entry ini Mama adalah pengganti diri untuk saya :)



1 comments:

iqinulwan said...

BEG IT'S PARTY TU NAK BELI KAT MANA YE...