Easy mop Cosway

02 October, 2010

Pagi tadi dapat berita seorang kawan Mama yang pregnant 5 bulan tergelincir di rumah gara-gara mengemop lantai. Katanya dia memang berhati-hati dengan kawasan licin yang di mop cuma tak perasan terpijak air yang menitik dari mop. Mujur tak jadi apa-apa yang buruk to mother and baby dalam kandungan (dah pergi jumpa gynae selepas kejadian). Tapi sengal-sengal badan  la jugak katanya.

Sebab kejadian tu terpanggil nak buat entry ini. Ini bukan entry pengiklanan. Tiada sebarang bayaran dari pihak penjual. Cuma nak berkongsi cerita dan pendapat. Kerana Mama dan dia memegang status yang sama. IBU BEKERJA + ADA ANAK KECIL + TIADA PEMBANTU RUMAH.

Mama cadangkan dia beli Easy Mop (Cosway). Mama dah hampir nak 2 tahun Mama pakai mop ni. Beli semasa pregnant Dini dulu. Walaupun kalau orang dengar harga sure akan kata "Isk..tak de kerja nak beli mop mahal macm tu". Tapi nak buat macam mana. Mama (ulang suara) IBU BEKERJA + ADA ANAK KECIL + TIADA PEMBANTU RUMAH dan ditambah satu lagi faktor sedang mengandung ketika itu, terpaksala invest dengan benda-benda yang dapat membantu macam ini.

Kelebihan mop ni yang buat Mama suka ialah tak payah nak perah-perah mop. Dia ada spinner untuk keringkan mop. Pijak je pedal tu berapa kali yang anda suka. Tak banyak guna tenaga . Tak payah susah-susah nak bongkok perah mop. Kalau betul-betul spin air pun tak menitik dari mop. Nak tahu lebih lanjut boleh tengok di SINI.

Cuma satu kekurangan dia tak de roda untuk tolak ke sana sini.  Tapi takpelah..I'm still happy with the spinner. Nak guna dia pun ada caranya (nak cerita kat sini pun susah. Selalunya penjual kat stokis akan demo. Kalau dia tak demo sila tanya ye sebelum beli). Microfiber disc pun kalau rasa dah sampai hayat nak campak buang boleh beli yang baru (disc sahaja) di stokis. Tapi dengan teknik pembasuhan dan pengeringan yang betul selepas digunakan microfiber disc ni memang tahan lama .


                                                   Mop yang berjasa hampir 2 tahun.


hayatizain : Mop ini juga boleh jadi motivasi untuk kaum bapa/suami untuk menolong sebab kerja mengemop akan lebih senang.


0 comments: